Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Avsnitt 47 - Sofia Arkestål
Author Message
niklaswik Offline
Moderator

Likes Given: 160
Avsnitt 47 - Sofia Arkestål
Sofia Arkestål är veckans gäst, och hon får berätta lite om hur hon blev libertarian och anarkist, hur det var med hennes tid i Centerpartiet, och en del om alla projekt hon är inblandad i, t.ex. bubb.la. Även lite om hur det nu går att investera i Bitcoin "indirekt" på Stockholmsbörsen, och en ny Bitcoin-wallet för dem (oss?) som hellre investerar direkt i bitcoins.

http://frihetsfaxen.se/avsnitt-47-sofia-arkestal/

“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.” 
― Martin Luther King Jr.
(This post was last modified: 2015-05-21, 13:20 by niklaswik.)
2015-05-21, 13:18
Website Find Like Post Reply
0xD15EA5E Offline
Kung på Kurrekurreduttön

Likes Given: 6
RE: Avsnitt 47 - Sofia Arkestål
Trevligt poddavsnitt! Prata gärna mer om företagande i framtiden.

Angående Bitcoin-certifikaten. Som jag har förstått det så ger utfärdaren bara ut en förbestämd mängd certifikat, vilket står i prospektet. Varje certifikat backas sedan av utfärdaren med den underliggande råvaran. Så utfärdaren äger alltså tillräckligt många bitcoins för att backa alla deras certifikat. När certifikaten är "slut" omsätts de mellan andra personer som också äger dem, men kan också säljas tillbaka till utfärdaren. Men jag är inte supersäker på alla detaljer, så hade varit intressant att få dem förklarade.
(This post was last modified: 2015-05-22, 16:25 by 0xD15EA5E.)
2015-05-22, 16:24
Find Like Post Reply
XÄR Offline
Gröngöling
**

Likes Given: 0
Det här var ett trevligt avsnitt. Ni börjar verkligen att få in vanan att göra program. Kul  Smile

Det där med att starta företag i Estland lät spännande.

Ni har ju också lyckats skapa en humoristisk återkommande underrubrik, "Veckans nazist". Det är lite som Radio Mises underrubrik "Dumstruten". När man lyssnar sitter man och väntar på att den skall komma. Man vet inte när i programmet den kommer, men den kommer förr eller senare  Smile
2015-05-22, 21:43
Find Like Post Reply
Cellmonster Offline
Anka
**

Likes Given: 72
Jag gillade avsnittet väldigt mycket och jag det var väldigt kul att få närmare inblick i hur du tänker Sofia! Vore kul att ta en öl någon gång Smile
Min publika nyckel hittar ni här om någon vill skicka krypterade meddelanden till mig: http://pgp.mit.edu/pks/lookup?op=get&search=0xA664F9271257A785

2015-05-27, 11:50
Find Like Post Reply