Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gästskribenter till Grevad Lux
Author Message
niklaswik Offline
Moderator

Likes Given: 160
Gästskribenter till Grevad Lux
Har lagt ut en krok i Ankeborg på Facebook också.

För en stund sen kom jag på att ett sätt att väcka liv i gamla http://blogg.grevadlux.com vore att låta andra människor hjälpa till att skriva inlägg. Så om ni är intresserade, skicka ett PM till mig där du säger att du vill skriva, och säg vilket namn du vill skriva under så fixar jag ett konto så att du själv kan logga in på bloggen och skriva inlägg när du känner för det. Jag kommer ha så att jag måste godkänna före publicering men jag kommer ha väldigt låga kvalitetskrav. Bara det är rättstavat och inte särskrivet så är det okej. Däremot gör "godkännandet" att jag kan se till att tidsinställa inläggen vid behov så att det inte kommer två samma dag sen inga på två veckor, och så att inga otäcka pro-stat-åsikter släpps fram.. Wink 

Så har du nåt du vill säga men inte orkar starta en egen blogg eller så, hör av dig. Läsekretsen är inte jättestor men kanske kan bli. Länkar till aktuella nyhetsartiklar är ett stort plus då det kan ge automatiska "tillbakslänkar" därifrån.

“One has a moral responsibility to disobey unjust laws.” 
― Martin Luther King Jr.
2015-08-26, 11:44
Website Find Like Post Reply
expedius Offline
Anka

Likes Given: 0
RE: Gästskribenter till Grevad Lux
Hallå, hallå,

Inte så förtjust i skrivande själv men jag är bara nyfiken på om du, eller någon på detta forum någonsin fått in en debattartikel i något större tidning?

Med tanke på allt ologiskt nonsens som skrivs om "jämlikhet" och "robotar som stjäl våra jobb" är det ganska lätt att torpedera politiskt korrekta inlägg, men jag misstänker att det blir för pinsamt för tidningarna och proffstyckarna, så det är enklare att bara ignorera.

Angående material för bloggen, vad tror du om att bygga en artikelserie på exempelvis Economics in one lesson av Henry Hazlitt? Den är uppbyggd på små kapitel, och en sammanfattning av varje kapitel skulle kanske kunna vara basen för ett bra blogginlägg?

En tanke i.a.f.

MVH
Expedius
2015-08-28, 13:52
Find Like Post Reply
niklaswik Offline
Moderator

(2015-08-28, 13:52)expedius Wrote:  HallÃ¥, hallÃ¥,

Inte så förtjust i skrivande själv men jag är bara nyfiken på om du, eller någon på detta forum någonsin fått in en debattartikel i något större tidning?

Med tanke på allt ologiskt nonsens som skrivs om "jämlikhet" och "robotar som stjäl våra jobb" är det ganska lätt att torpedera politiskt korrekta inlägg, men jag misstänker att det blir för pinsamt för tidningarna och proffstyckarna, så det är enklare att bara ignorera.

Angående material för bloggen, vad tror du om att bygga en artikelserie på exempelvis Economics in one lesson av Henry Hazlitt? Den är uppbyggd på små kapitel, och en sammanfattning av varje kapitel skulle kanske kunna vara basen för ett bra blogginlägg?

En tanke i.a.f.

MVH
Expedius

Vi i Ofuss fick in en artikel i Nyheter24 en gång! Visserligen kanske den inte räknas som "större" men hyfsat stor iaf. Det gav några hundra extra besökare till hemsidan i alla fall.

http://nyheter24.se/debatt/782794-ekonomiska-fristader-skulle-lata-alla-leva-med-sin-drompolitik

Vi försökte först få in den i nån av de större (mest Carl som jobbade med det, eller ja, det är mest Carl som gör det mesta i Ofuss...  Blush ) men utan lycka.

Det skulle absolut kunna funka, om nån annan gör det. Smile Jag är inte tillräckligt intresserad av ekonomi för att göra nåt sånt.

― Martin Luther King Jr.
2015-08-28, 17:20
expedius Offline
Anka

Likes Given: 0
(2015-08-28, 17:20)niklaswik Wrote:  Vi i Ofuss fick in en artikel i Nyheter24 en gÃ¥ng! Visserligen kanske den inte räknas som "större" men hyfsat stor iaf. Det gav nÃ¥gra hundra extra besökare till hemsidan i alla fall.

http://nyheter24.se/debatt/782794-ekonomiska-fristader-skulle-lata-alla-leva-med-sin-drompolitik

Vi försökte först få in den i nån av de större (mest Carl som jobbade med det, eller ja, det är mest Carl som gör det mesta i Ofuss...  Blush ) men utan lycka.

Det skulle absolut kunna funka, om nån annan gör det. Smile Jag är inte tillräckligt intresserad av ekonomi för att göra nåt sånt.

Imponerande! Jag har dock tyvärr känslan av att medias åsiktskorridor blir smalare och smalare. =(

Inte intresserad av ekonomi? Just det ekonomiska resonemanget är ett av de starkaste skälen till att jag gillar anarko-kapitalismen. Wink

MVH
Expedius
2015-08-31, 20:26
Find Like Post Reply
niklaswik Offline
Moderator

(2015-08-31, 20:26)expedius Wrote:  
(2015-08-28, 17:20)niklaswik Wrote:  Vi i Ofuss fick in en artikel i Nyheter24 en gÃ¥ng! Visserligen kanske den inte räknas som "större" men hyfsat stor iaf. Det gav nÃ¥gra hundra extra besökare till hemsidan i alla fall.

Imponerande! Jag har dock tyvärr känslan av att medias åsiktskorridor blir smalare och smalare. =(

Inte intresserad av ekonomi? Just det ekonomiska resonemanget är ett av de starkaste skälen till att jag gillar anarko-kapitalismen. Wink

MVH
Expedius

Den smalnar nog, men samtidigt dyker sånt som NyheterIdag upp nån gång ibland och breddar korridoren, eller kanske snarare bygger en ny korridor.. Big Grin

Jag var mer intresserad av sånt förr. Lyssnade igenom en massa föreläsningar med Rothbard, började läsa Man, Economy & State, men sen tyckte jag att jag hade tillräcklig koll för att nöja mig. Jag hänger med i grundläggande saker, sånt som egentligen bara är sunt förnuft. Känner inte att jag behöver mer.

― Martin Luther King Jr.
2015-08-31, 22:54